Door: Kelly Tijhuis
A'DAM Toren
De corona-periode had een enorme impact op de A'DAM Toren. Na deze periode ontbrak er een centraal marketingteam en pakten de outlets zelf hun marketing op. Hierdoor ontstond een versnippering van werkzaamheden en gebrek aan overzicht. Kelso Content hielp met het opzetten en uitwerking van de marketingstrategie.
Snel naar
Resultaten
Uitdagingen
Aanpak
Conclusie
Bruisende hub
De A'DAM Toren in Amsterdam-Noord is meer dan een iconisch gebouw – het is een bruisende hub waar creatieve bedrijven, restaurants, en uitgaansgelegenheden samenkomen.
Divers
Met de diversiteit aan outlets binnen de Toren, zoals het 360-graden restaurant Moon, de club Shelter en de rooftopbar Madam, was het cruciaal om een sterke en samenhangende marketingstrategie neer te zetten.
Kelly's impact
Als interim marketing manager was het Kelly's taak om de marketingstrategie te ontwikkelen en te implementeren, waarbij elke outlet zijn unieke identiteit kon behouden, maar tegelijkertijd een consistent verhaal werd verteld.
Resultaten
Meetbare Groei en Consistente Branding*
Door het inzichtelijk maken van de resultaten en een focus op doelgerichte targeting, wisten we al snel impact te maken.
ROAS van 1638%
+130% bereik
Leadgeneratie
UITDAGINGEN
*Elke outlet heeft een eigen doelgroep en specifieke focus, maar kampte met vergelijkbare problemen, zoals beperkte samenwerking, versnipperde werkwijzen en een gebrek aan uniforme strategieën.
*Geen centrale regie over de kwaliteit van de content, de consistentie van de storytelling, de strategische richting van de marketingactiviteiten door de inrichting van verschillende teams en kanalen.
*Ontbreken van kwalitatieve content
*Weinig inzicht in resultaten en ROI
*Gebrek aan strategisch doordachte campagnes, ontbreken van overzicht
*Versnippering van alle marketingwerkzaamheden
RESULTAAT
Veel werk werd uitbesteed zonder controle of een rode draad. Het aantrekken van nieuwe klanten ging moeilijk en retentie van bestaande klanten via emailmarketing of retargeting werd nog te weinig benut.
Aanpak
Van Quick Wins naar een lange termijn marketingstrategie*
Na een gedegen analyse van de huidige situatie en kansen, konden we met “low-hanging fruit” al snel verbeteringen realiseren.
Tegelijkertijd werkten we aan een langere termijnvisie.
Belangrijke stappen binnen de nieuwe marketingstrategie
Opbouwen van het team*
Het team werd gecentraliseerd naar een Toren-breed marketingteam en uitgebreid met een brandmanager en een extra social media manager. De social media managers zijn verantwoordelijk voor specifieke outlets binnen de toren.
Optimalisatie en rapportage*
De marketingactiviteiten werden meetbaar gemaakt. Van het juist instellen van alle analytics, van GTM-codes tot UTM-codes kunnen we nu uitgebreide rapportages creëren. Keuzes maken op basis van aannames is hiermee verleden tijd.
Content creatie*
Met de coördinatie van contentproducties zorgden we voor professionele foto- en videografie voor verschillende outlets. Nadat de social media manager in dienst trad, nam zij deze taak op zich. Hierdoor ontstond er een goede balans van professionele contentcreatie (voor print & website) en social content. In-house content is toegankelijker, minder kostbaar en zorgt ervoor dat de toren fexibeler in kan spelen op de online trends.
Verbetering van advertising*
Door de advertising-strategieën van de verschillende outlets te optimaliseren, wisten we de kosten te verlagen en de resultaten te verbeteren. Dit kwam mede door het instellen van de juiste trackingmethodes en inzichtelijk maken van alle resultaten. De advertising content wordt daarnaast continu geoptimaliseerd op basis van tussentijdse resultaten.
Conclusie
Een van de krachtigste aspecten van de A'DAM Toren is de enorme verscheidenheid aan verhalen binnen de muren. Van de beats van een DJ in Shelter tot een diner met een view in Moon, en van co-work members zoals architecten tot creatieve ondernemers. Samen hebben we de verhalen van deze mensen en plekken naar buiten gebracht, waardoor de A'DAM Toren niet alleen een landmark van Amsterdam is, maar een ervaring op zich.
Neem contact op
Benieuwd hoe wij jouw merk naar nieuwe hoogten kunnen tillen? Plan een gratis adviesgesprek en ontdek wat een sterke marketingstrategie voor jou kan betekenen!
Website door MSE Digital
© 2024 Kelso Content. Alle rechten voorbehouden.
Privacy Policy